Veilig het water op
en het water uit

Hoe zorg je dat je veilig bent op het water en als het een keer mis gaat, wat doe je dan?

Roeien is een heerlijke manier om buiten te sporten, het hele jaar door. Wees je als roeier wel bewust van risico’s voor jezelf en voor anderen. Jullie boot kan omslaan waardoor jij of een van de anderen in het koude water terechtkomt. Of de sloep loopt vol door golven en wind en zinkt. Tussen anderen ben je als roeisloep toch een wat kwetsbare verkeersdeelnemer. Houd je daarom aan een paar regels, voor je eigen roeiplezier en veiligheid! Vraag ook de Federatie Sloeproeien Nederland en/of je roeivereniging naar veiligheidstips en instructies.

Via onderstaande links bieden de stichting “Varen doe je samen” en de KNRM tips en adviezen waar je op het water rekening mee moet houden en wat te doen als het onverhoopt toch mis gaat.

Klik op de brochure “Roeiers: veilig het water op!” om de brochure op te halen en in de boot of jullie vereniging te verspreiden.

De Federatie Sloeproeien Nederland biedt trainingen aan om het bewustzijn met betrekking tot veiligheid verder te vergroten. Kijk daarvoor onder “Informatie” bij “Trainingen” wat de mogelijkheden zijn.

Heb je een vraag?

Stel je vraag door ons een mail te sturen of het contactformulier in te vullen.